ads

Sunday, August 28, 2016

MENGAPA PERLU TUKAR KE DIGITAL TV

MENGAPA PERLU TUKAR KE DIGITAL TV
MENGAPA KITA beralih kepada DIGITAL TELEVISION ATAU TV DIGITAL. Menurut  Suruhanjaya Komunikasi Persekutuan (FCC) telah memutuskan bahawa, dengan 12 Jun 2009, semua stesen TV sepenuh kuasa mesti menghentikan penyiaran  saluran analog semasa mereka dan beralih sepenuhnya kepada saluran SIGNAL TV  DIGITAL. Walaupun ini mungkin kelihatan seperti besar, Masalah, tapi ada sebab-sebab yang baik untuk membuat tukar kepada digital tv DTV.

BUNYI DAN GAMBAR YANG  KUALITI
Bagi pengguna biasa, bertukar kepada siaran TV digital hanya bermakna gambar yang lebih baik dan kualiti bunyi. Isyarat digital tidak mengalami kemerosotan yang sama sebagai isyarat analog. Gambar bertambah baik jelas, contoh TV HIJRAH yang ada siaran HD gambar ia sangat kualiti, walau kita tonton dari tv LCD biasa.  kira puas hati gambar tv digital ini..

MENGAPA PERLU TUKAR KE DIGITAL TV


isyarat digital juga bermakna bahawa filem disiarkan melalui udara kini boleh muncul dalam format skrin lebar asal mereka dan bukannya ditebang untuk muat pada skrin televisyen yang lebih kecil.


LEBIH PILIHAN

Isyarat digital boleh membawa maklumat lebih daripada isyarat analog, jadi lebih baik dan pilihan video boleh pergi ke set TV anda. Isyarat DTV boleh menawarkan pelbagai pilihan program yang (dipanggil multicasting) serta keupayaan interaktif. Sebagai contoh, stesen yang boleh menyiarkan penghantaran dalam definisi tinggi, bagi mereka pengguna HDTV di luar sana, atau, dengan menggunakan jalur lebar yang sama, boleh menghantar sehingga tiga standard definisi (SDTV) penghantaran; itulah tiga rancangan yang berbeza pada satu saluran digital.

Membersihkan SUMBER

Sebab yang paling penting untuk membuat pertukaran kepada isyarat digital adalah kerana ia akan membebaskan bahagian berharga spektrum siaran itu, yang kemudiannya boleh digunakan untuk tujuan lain, seperti perkhidmatan tanpa wayar maju dan bagi perkhidmatan awam dan keselamatan. Plus, rangkaian dan stesen TV boleh berhenti menghabiskan masa, wang, usaha, dan elektrik melakukan tugas double dan menghantar kedua-dua isyarat digital analog

ANALOG GUNA UNTUK TUJUAN NRGARA, TENTERA, POLIS, KECEMASAN, DAN AKAN MENINGATKAN KEUPAYAAN AGENSI BERKENAAN

No comments:

Post a Comment