ads

Monday, August 29, 2016

11 JUTA ISIRUMAH THAILAND DAPAT PERCUMA DEKODER DVB T2

TV DIGITAL THAILAND
Menjelang Jun 2014 , penduduk di 11 juta isirumah wilayah utama THAILAND - separuh daripada 22 juta isi rumah TV yang dilengkapi di negara ini - akan dapat menonton saluran awam dan komersial di televisyen terestrial digital DTV  selepas pelancaran rasminya pada 1 April, mengikut Penyiaran dan Telekomunikasi Suruhanjaya Kebangsaan THAILAND

Ini didedahkan selepas jawatankuasa penyiaran NBTC semalam meluluskan keputusan lelongan bulan lepas sebanyak 24 lesen TV digital komersial.

Pada bulan April, penduduk di Bangkok, Nakhon Ratchasima, Chiang Mai dan Songkhla akan menjadi kumpulan pertama di United untuk mengalami perkhidmatan digital baru ini. Natee Sukonrat, pengerusi jawatankuasa itu, berkata ini termasuk semua 24 saluran perdagangan dan beberapa dalam kategori awam penyiaran.
TV DIGITAL THAILAND

Pada bulan Mei 2014, penduduk di Ubon Ratchathani, Surat Thani dan Rayong akan mendapat akses kepada perkhidmatan penyiaran canggih ini, dan orang-orang di Sing Buri, Sukhothai, Khon Kaen dan Udon Thani akan mendapat peluang pada bulan Jun.

Natee berkata perintah itu di mana pelbagai wilayah telah dikenalpasti untuk menerima perkhidmatan yang telah ditentukan mengikut rancangan perlaksanaan TV digital dicadangkan oleh empat pengendali negeri yang dikendalikan oleh satu rangkaian analog yang sedia ada. Mereka adalah Tentera Diraja, pengendali TV5; MCOT, pengendali TV Modernine; Jabatan Perhubungan Awam, yang berlangsung saluran NBT yang; dan Perkhidmatan Penyiaran Awam Thai (Thai PBS).

Di bawah "perlu membawa" peraturan NBTC ini, pelanggan kepada perkhidmatan TV kabel dan satelit juga akan dapat melihat saluran digital terrestrially berdasarkan baru - 12 orang awam dan 24 komersial.

No comments:

Post a Comment